Webmaster Anders Bergstrand 2017

Utbildning

Varför inte vidareutbilda dig som statist för att få chansen till nya och spännande roller?

Stå på scen, skapa en improvisation, skriv manus, lär dig skriva TV-serier. Möjligheterna är många för den som vill utvecklas!
En första Workshop med Joakim Nätterqvist är nu avslutad. Håll utkik här för kommande workshops. Betalande medlemmar i Statistföreningen får rabatt på kursen.

Intensivkurs i filmskådespeleri

En intensiv helgkurs i filmskådespeleri för dig som vill prova på och lära dig grunderna i filmskådespeleri. Kursen blandar praktiska övningar med grupparbete och inspelning. Fokuset under kursen kommer att vara på inspelning framför kameran där du får arbeta med att förbereda dig, repa och spela in en scen. Vi gör mycket övningar med filmkameran så att du under kursen får en känsla för vad som krävs för att göra största möjliga intryck framför kameran. Vi går också igenom olika situationer som man kan stöta på som skådespelare. Kursen vänder sig till dig som vill prova på och få en introduktion till filmskådespeleri, oavsett om du är nybörjare, bara gjort statist- eller mindre roller eller har lång erfarenhet av teater. Många av de som går kursen är också regissörer, manusförfattare och andra filmarbetare som vill få en inblick i hur det är att vara filmskådespelare. Mer information och anmälan:

STATISTFÖRENINGEN