Webmaster Anders Bergstrand 2017

Utbildning

Varför inte vidareutbilda dig som statist för att få chansen till nya och spännande roller?

Stå på scen, skapa en improvisation, skriv manus, lär dig skriva TV-serier. Möjligheterna är många för den som vill utvecklas!

Hur man redigerar i Adobe Premiere

För dig som vill lära dig redigera din egen showreel, korta filmer eller filmer för sociala media. Redigering är att berätta med film. Det är här man sätter ihop filmen till en färdig produkt. I den här kursen lär vi dig grunderna för att kunna arbeta med redigeringsprogrammet Premiere oavsett om det är för kortfilm, You Tube-filmer eller din egen showreel. Du får de verktyg och den kunskap som behövs för att komma igång och klippa på egen hand. Adobe Premiere är ett av de stora redigeringsprogrammen som används av många film- och TV-produktioner. En av fördelarna är den enkla och snabba kopplingen till andra Adobe-program som t ex Photoshop och After Effects. Men gränssnitten för olika programmen är väldigt lika och när man har lärt sig ett program så är det mycket enklare att lära sig det andra. Mer info hittar ni här: http://cinemantrix.com/kurser/redigering/

STATISTFÖRENINGEN